Co zajímavého přinesl CopyCamp

V pátek 25. 9. jsem za náš startup iBi STORE navštívila copywriterskou akci s názvem CopyCamp. Byl to reálný návrat do školních lavic aneb místem činu se stala aula Filozofické fakulty UK. Program se skládal z devíti přednášek, které byly určeny pro všechnny profesionály či nadšence v širokém “psavém” oboru. Rozhodla jsem se, že z celého bloku vypíchnu tři přednášky, které byly, soudě ohlasů v aule, ty nejzajímavější.

Josef Šlerka ze Socialbakers je mistr na analýzu dat ze sociálních sítí a ve své krátké, avšak hutné přednášce nám jednoduše řekl: “co napíšeš, to dostaneš”. V praxi na sociálních sítích to znamená jediné – využívat pricipů podobnosti, protože podobné spojuje. Tyto zákonitosti využívá zejména facebook. Informace, které postujete, filtrují čtenáře, kteří se pak na vaší stránku vrátí.

Neméně zajímavý příspěvek byl o tzv. vykoštění textu. Zkuste z nějakého článku, letáku nebo politické agitky vyjmout všechna podstatná jména a slovesa, čímž odhalíte podstatu textů doslova až  na kost. Takže pracujete-li aktivně na sociálních sítích a píšete texty pro své zákazníky, zkuste se  na to  vše podívat i trochu analyticky, Josef Šlerka by z vás měl radost 🙂

Z Brna dorazil výrazný řečník Roman Hřebecký z pabeni.cz. Od něj jsme se všichni dozvěděli, že nelze jen vecpat text do připravené šablony, ale že je třeba se ptát, zkoumat a ověřovat. Zjistit celkový kontext a pak začít vyprávět příběh. Jednoduše řečeno, na počátku všeho stojí komunikace s klientem, kdy musíte pochopit jeho touhy, přání a obavy. Parádní přístup!

Karel Mindless Novotný byl opravdový šperk na závěr. Bravurně svým břitkým humorem vyjasnil podstatu brandu a copywritingu. Je dobré se zamyslet na těmito otázkami:

Behave – záměr značky je skrytý, viditelné je ono chování navenek.
Razor neboli brandová žiletka – umíte shrnout do 30 vteřin to nejpodstatnější o vaší značce? Schválně to zkuste!
Audience aneb kdo je naše publikum, ke komu mluvíme? Jaká je kýžená konverze?
No name – potřebujete slogan, potřebujete logo? Pokud nevíte, „kdo jste“, nic vám nepomůže.
Deliver – je důležité, aby značka naplnila očekávání  a měla také “něco” navíc, nad očekávání. Dnes bohužel nestačí jen kvalitní produkt, je potřeba i ona přidaná hodnota.

Letošní CopyCamp byl určitě přínosný již díky těmto třem pánům. Zkusme se zamyslet nad jejich zajímavými příklady a nápady, jak jednat s klienty, pracovat s brandy a jak se nezpronevěřit kvalitnímu psaní.

 

Kateřina Třísková

iBi STORE markeťačka s vášní pro zdravou stravu a přírodu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.