Motivace zaměstnanců je váš zlatý důl

Motivace je v dnešní uspěchané době velice skloňované slovo a zároveň velký hnací motor k úspěchu. Když jste začínali jako podnikatelé, byli jste určitě plní právě elánu,motivace a měli jasnou vizi, s jakým cílem otevíráte svou prodejnu. Vaše motivace byla pravděpodobně u každého jiná, ale určitě velice silná. A s postupem času, jak se vám dařilo, jste pravděpodobně do prodejny najali další zaměstnance, kteří vám začali pomáhat naplňovat váš sen a vizi. 

Já osobně si přeji přijít do prodejny a užít si kvalitní zákaznickou péči v podobě ochotného jednání a pomoci od komunikativního prodavače, abych odcházel z pocitem, že moje návštěva měla pro něj hodnotu. A nemyslím tím tu finanční. A kdo mi tuto péči poskytne? Rozhodně takový člověk, kterého práce baví a je motivovaný. Ne ten, kdo si jen chodí „odkroutit” svou směnu.

A jak motivujete svoje prodavače vy?


Většinou se setkávám s názory, že zaměstnanci získají určité procento, pokud tržba dosáhne nějaké výše. To je sice fajn, ale je to jen motivace vnější a je otázkou, jak dlouho bude trvat. Víte, jak dlouho vydrží zaměstnanci nadšení ze zvýšení mzdy? Přesně jeden měsíc! A proto je důležité rozlišovat, co je motivace vnější a vnitřní. Stručně řečeno, vnější motivace znamená, kdy pobídka k činnosti přichází z vnějšku – může být tedy finanční, materiální, ale třeba i formou osobní odměny jako je například pochvala nebo ocenění dobře odvedené práce. Zároveň to však mohu být i příkazy a sankce.


Na druhou stranu motivace vnitřní vychází z podnětu něčeho dosáhnout, zkrátka z pocitu vlastního uspokojení, dobře odvedené práce. Pokud máte například prodavače, který aktivně radí a pomáhá zákazníkům, bude pravděpodobně motivován zevnitř, protože v tom vidí smysl a nikoliv jen finanční odměnu.

Jak jednoduše motivovat svoje lidi?

Základem motivace svých podřízených je, že s nimi budete sdílet vaše PROČ a vaší vizi. V případě, že je vaše vize jasná a zdravá, zaměstnanci s ní budou souznít a rádi ji s vámi naplňovat.

  • Dělejte pravidelné porady – Pokud má zaměstnanec možnost podílet se na rozvoji vaší prodejny, bude se cítit angažovaný a zároveň oceňovaný, což má na vnitřní motivaci obrovský vliv.
  • Zapojte zaměstnance do dodavatelského řetězce – Díky tomu, že váš člověk nebude jenom prodávat, ale například ho necháte dělat i jednodušší objednávky zboží, získá tak k produktům bližší vztah, bude je lépe znát, a tedy i lépe prodávat.

Nebojte se delegovat


Spousta z vás má z delegování objednávání zboží obavu. iBi STORE je však ideální nástroj pro předávání pravomocí zaměstnancům a zároveň vám umožňuje okamžitou kontrolu jejich činnosti.

Víte také o tom, že do iBi STORE lze mít více přístupů? Můžete tak snadno a rychle zkontrolovat, kdo jaké objednávky odeslal. Pokud ještě iBi STORE aktivně nepoužíváte nebo chcete přidat dalšího uživatele, klikněte níže.

Chci využívat iBi STORE



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *