Představujeme českého výrobce přepuštěného másla z Vysokého Mýta. České Ghíčko, co má modré víčko.

Výrobce ghíčka – přepuštěného másla z Vysokého Mýta. Správné ghíčko má modré víčko.

Správné ghíčko má modré víčko.

Jak jste se dostali k podnikání?

Firma České ghíčko je na trhu od roku 2014. V té době lidé neznali co je to ghí, na trhu tento produkt nebyl běžně k dostání. My se ke ghíčku dostali přes indickou kuchyni a medicínu zvanou Ayurveda. Okamžitě jsme si ho zamilovali a měli na něj spoustu skvělých reakcí od lidí v našem okolí. Přišla nám škoda nechat si to pro sebe a naopak jsme v něm viděli velký potenciál. Důležité bylo začít osvětu, co je to ghí a jak ho používat. A tak jsme objížděli celou republiku a prodávali ghí ve stánku na farmářských trzích a dalších akcích zaměřených na jídlo. Lidé velmi rychle začali výhody ghíčka chápat a především oceňovali chuť všech pokrmů připravených právě na ghíčku. Začala nám tak postupně růst fanouškovská základna a ghíčko se začalo dostávat do obchodů a být běžnou součástí nabízeného sortimentu. Dneska se slovo ghíčko používá běžně, začali mu tak říkat naši první věrní zákazníci a je vidět, že v osvětě jsme již odvedli velký kus práce a pojmenování ghíčko prakticky zlidovělo.

Jaký sortiment nabízíte?

Primárně vyrábíme čisté ghí, a to jak z klasického konvenčního másla tak z másla v BIO kvalitě. Vyrábíme také ochucené varianty, do kterých přidáváme například chilli, levanduli, nebo skořici s vanilkou. Naším velkým pokladem je produktová řada Ghítela®, což jsou ořechové krémy pouze z přírodních surovin s vysokým podílem mletých ořechů, slazené pouze medem. Místo méně kvalitních tuků, které se pro výrobu ořechových pomazánek běžně používají, dáváme naše ghíčko, takže Ghítely mají opravu jedinečnou chuť a jak my říkáme, každé sousto Ghítely je jako belgická pralinka na lžičce.

Na jaké odběratele cílíte a proč?

Obchody se zdravou výživou, farmářské prodejny a obchůdky s regionálními potravinami, kavárny, bezobalové prodejny – ti všichni jsou již našimi odběrateli a určitě je spoustu dalších takových prodejen, kde naše ghíčko ještě není. Ty bych tímto rád oslovil.

Jaké máte představy v následujících 3 letech?

Chceme nadále vyrábět kvalitní produkty, které zákazník ocení a pro které se rád vrátí. Ghíčko od začátku vyrábíme ručně, i díky tomu jsme schopni dlouhodobě udržovat vysokou kvalitu našich produktů. Plánujeme přesun do nových prostorů, jelikož ty současné nám jsou malé. Neustále a pořád dokola budeme vysvětlovat výhody používání ghíčka, nejlépe ho ale každý pozná tím, že ghíčko sám během vaření vyzkouší. Věřím, že vybudujeme ještě větší síť prodejců našich výrobků a že budeme zase blíže k tomu, aby ghíčko bylo součástí každé české kuchyně.

Co byste chtěli maloobchodním odběratelům vzkázat?

Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem ohledně ghíčka. Vědomostí jsme za celou dobu nasbírali spoustu a pořád se učíme. Zákazníci chodí s nejrůznějšími dotazy a není nic lepšího než na ně být připraven, to je vždy základ k úspěšnému prodeji. Sami ghíčko doma vyzkoušejte, ať můžete chutě vaření s ghíčkem popsat svým zákazníkům. To pak uvidíte, jak bude ghíčko z Vašich prodejen rychle mizet. Těším se na spolupráci! 

Adam Dostál - obchodní ředitel
Adam Dostál – obchodní ředitel

Adam Dostál – obchodní ředitel
mobil: 737 770 046
email: dostal@ceskeghicko.cz

Celý sortiment naleznete ZDE.