Podnikáte, abyste vydávali balíky?

Chci vydávat balíky, nebo chci, aby lidé jedli dobře? Já si přeji, aby lidé byli zdraví, jedli dobře a vařili ze surovin, které u nás vyrostou. Řepka to ale není.

Na mých cestách po vašich prodejnách, zejména v předvánočním období, jsem viděl, jak obchody přetékají balíky, mezi kterými kličkují zákazníci, a kvůli tomu nechtěně shazují zboží z regálů.Příčinou tohoto stavu je, že některé maloobchody nabízí jako udržitelnou službu svého obchodu také výdejnu balíkových zásilek a různých přepravních společností. Když jsem viděl, jaké situace vznikají při poskytování této služby, přivedlo mě to na otázku: patří výdej zásilek do prodejen s potravinami?

Často jsem slýchal argument, že výdej balíkových zásilek přivede do prodejny nové zákazníky, kteří by tam jinak nepřišli nebo se o ní nedozvěděli. Super, máte tedy reklamu zdarma, za kterou vám ještě platí. To je určitě pravda, otázkou však zůstává, kolik ze “zákazníků” výdejny zásilek se skutečně stane zákazníkem, který k vám bude chodit nakupovat opakovaně?

Vím, že existují ti, kteří něco koupí a zároveň využijí službu Zásilkovny, Uloženky nebo jiných podobných firem. Ze zkušeností, o které jsme se podělili na různých prodejnách, jsem ale došel k závěru, že se takové zákazníky nedaří měnit v nakupující.

Další otázkou je, jaký mají tito zákazníci vliv na nákupní náladu ostatních zákazníků? Když přijde váš zákazník na nákup, kde potřebuje poradit s výběrem, osoba čekající na balík umí nákupní atmosféru svojí nervozitou pěkně znepříjemnit, co myslíte?

Všichni víme, jak důležité jsou pocity, se kterými zákazník z prodejny odchází.

Jedním z důležitých faktorů, jak se v prodejně cítím a zda znovu přijdu na nákup, je pocit z interiéru. Z mé zkušenosti všechny maloobchody bojují s místem, a to má za následek, že jsou balíkové zásilky umístěné mezi regály a do toho vám dodavatel přiveze zboží – pak zkrátka není v prodejně k hnutí. Zákazníci přeskakují krabice a kličkují mezi nimi, a třeba i něco shodí omylem z regálu, stejně jako já.

Vždy je samozřejmě rozdíl, pokud se o smyslu této služby bavím s majitelem prodejny nebo se zaměstnanci. Každý to vnímá jinak. Nechám tedy na vašem uvážení, zda má výdejna balíků finanční či praktický přínos pro vaše podnikání. Chcete vydávat balíky? Argumentů pro a proti je určitě mnoho. Chci s vámi sdílet vaše zkušenosti, nejrychleji to zvládneme v naší facebookové skupině. Pojďme se tam sejít a otevřít tohle téma.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *