Facebookové tipy pro prodejce

Většina “e-shopařů” svůj firemní facebookový profil již má, ale prodejci z kamenných poboček v této oblasti poněkud zaostávají – ve většině případů mají svůj profil založený, ale bohužel leží ladem, v horším případě ho ani nemají. Pokusíme se vám jednoduše vysvětlit, proč je užitečné a skvělé mít své firemní stránky na této sociální síti.

Facebook je v současné době nejmasovější reklamní kanál. Je zdarma a jeho založení trvá opravdu chvíli. Pokud  nemáte s facebookem příliš zkušenosti a do reklamy zatím nechcete investovat, zkuste využít našich pár tipů, jak udělat profil vaší prodejny co nejlákavější.

Profil

Jako profilovou fotku si určitě dejte logo vaší firmy, ať jste ihned rozpoznatelní. Dbejte také na kvalitní úvodní fotku, neměla by být rozmazaná a měla by vystihovat směr  vašeho podnikání. Vhodné je ji občas obměňovat, třeba dle ročního období, akčních slev nebo novinek ve vašem sortimentu.

Nezapomeňte také uvést veškeré informace o vašem podnikání – kde se prodejna nachází včetně mapy, otevírací doby, telefonického kontaktu, emailu a případně jména zodpovědné osoby.

Každý kvalitní profil by měl být doplněn o zajímavé a reálné fotografie. Vezměte do ruky fotoaparát a udělejte pár snímků vaší prodejny včetně zboží, protože dobré fotky umí skvěle prodávat.

V neposlední řadě označte “to se mi líbí” u stránek vašich dodavatelů, partnerů a spřátelených podniků, zkrátka navažte přátelství a spolupráci i virtuálně!

Příspěvky

Přispívejte často a hlavně pravidelně. Ideální každý den, ale pro začátek bude stačit i třikrát týdně. Tím budete pro vaše fanoušky zajímavější, protože budou průběžně informovaní o dění ve vašem provozu. A o čem že máte stále psát? Možností je opravdu hodně!

  • Máte novinku ve svém sortimentu? Napište o tom a označte v příspěvku svého dodavatele, pokud má svůj firemní profil
  • Dejte tip na recept nebo na článek, který obsahuje zboží ve vašich regálech. Nezapomeňte přidat kvalitní a atraktivní fotografii.
  • Upravili/vylepšili jste svoji prodejnu? Udělejte album a vložte pár fotek, ať vaši zákazníci ví, na co se mohou těšit.
  • Máte nějakou akci, slevu, speciální nabídku? Vytvořte jednoduchou výzvu a dveře se u vás netrhnou.
  • Hledáte nové zaměstnance? Napište inzerát na svůj facebook, ušetříte za poplatky pracovním  portálům a tato informace se jistě dostane k tomu správnému uchazeči.
  • Je nějaké aktuální téma, které se dotýká vašeho podnikání, ke kterému byste se chtěli vyjádřit? Nasdílejte článek, který vás zaujal, ať už pozitivně či negativně a diskutujte se svými zákazníky.
  • Sdílejte i videa (lidé je totiž milují), která vás zajímají, např. od vašich dodavatelů či na témata příbuzná s vaším podnikáním.

Vidíte, jak je to jednoduché? Možností, jak přispívat a spravovat svůj profil, je opravdu mnoho.

Reklama na facebooku

Pokud máte pocit, že váš profil není vidět tak, jak byste si přáli, investujte finance do reklamy. Můžete již od 50 Kč za den propagovat váš firemní facebookový profil či webovou stránku vašeho obchodu. Vyberete, na jakou cílovou skupinu se má zacílit – nastavíte pohlaví, věk, bydliště a zájmy vašeho typického zákazníka, spustíte reklamu a začnou se dít divy.  Dále také můžete propagovat jakýkoli příspěvěk  již od 120 Kč za den. Rozšířili jste svůj sortiment o zajímavé zboží? Dejte o tom svým zákazníkům takto vědět. Je to velmi jednoduché a brzy jistě sami poznáte, co v případě vaší reklamy bude fungovat.

Chcete se poradit nebo informovat o možnostech správy facebookového profilu vaší kamenné pobočky? Ozvěte se nám na info@ibistore.cz.

 

Kateřina Třísková

iBi STORE markeťačka s vášní pro zdravou stravu a přírodu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *